Press: Swedish Magazine “Svenska öden och äventyr”

The swedish journalist Eric Bengtsson, who wrote the article in the magazine down below, says (in Swedish):

Oansenligt utanpå, förödande överflödande ymigt inuti. Ett stjärnfall av dockor med tillbehör en trappa upp från den vanliga världen. Se till att ha gott om tid. Du vill inte missa just din favorit av tusentals små detaljer i en hel värld av Sindy, dockan som var det mer jordnära alternativet till glammiga Barbie. The Little Sindy Museum i Örebro är förmodligen det enda museet av sitt slag och värt ett besök alla öppetdar i veckan. Grundaren Martina guidar dig runt med entusiasm och passion och finns dessutom som Sindy. Dagens rekommendation: överraska dig, berika dig, kosta på dig ett besök i “Sindy Heaven”.

Front
First page (p 32).